Ogólne cele działania sieci:
- dzielenie się wiedzą, umiejetnościami i wymiana doświadczeń między uczestnikami sieci,
- tworzenie nowych rozwiązań na potrzeby szkół należących do sieci,
- wspólne rozwiązywanie problemów,
- poszerzenie kompetencji uczestników,
- popularyzacja dobrych praktyk,
- pozyskiwanie merytorycznego i metodycznego wsparcia ekspertów.
Zasady działania sieci:
Sieć współpracy i wsparcia to zespół nauczycieli z różnych szkół lub przedszkoli, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą, uczą się wzajemnie od siebie i rozwiązują probelmy wynikające z praktyki. Pracami sieci kieruje koordynator sieci.
Formy pracy:
- Spotkanie organizacyjne:
- integracja uczestników sieci,
- rozpoznanie potrzeb i zasobów,
- ustalenie celów, harmonogramu pracy i działań.
- Spotkania robocze:
- dzielenie się doświadczeniami, narzędziami, dobrymi praktykami,
- spotkania z ekspertami,
- tworzenie nowych rozwiązań.
- Spotkanie podsumowujące:
- podsumowanie i omówienie pracy sieci,
- zaplanowanie promocji i sposobów udostępniania wypracowanych rozwiązań innym podmiotom.
- Ewaluacja.
Nasze sieci:
WYKAZ SIECI WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI |
|
Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli “Dziecko/uczeń i książka, czyli jak zachęcić młodych do czytania” |
Elżbieta Wójcik Adresaci: nauczyciele bibliotekarze |
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia na I etapie edukacyjnym. | Aneta Krajewska Adresaci : nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej |
Sieć współpracy i samokształcenia dla dyrektorów przedszkoli | Małgorzata Komorowska Adresaci: dyrektorzy przedszkoli |
Współpraca nauczycieli w projekcie “ŁÓDZKIE DWUJĘZYCZNE” | Iwona Trojak-Wojtczak Adresaci: nauczyciele przedszkoli |